Blog Fullwidth

Assault on the impalpable (Oops, that’s embarrassing. Get out of the configuration)

I’ve been listening to music since I was a child, I’m not in any way a technician of the subject, my listenings are purely dictated by instinct and sensitivity. Certainly my way of discovering music, compared to the past, has changed considerably, I belong to that generation that grew up with vinyl, who discovered new musical things through radio, magazines and random purchases. I’m talking about the 70s and 80s mostly and part of the 90s. Since my desire to […]

Assalto all’impalpabile (Ops, è imbarazzante. Esci dalla configurazione)

Ascolto musica sin da bambino, non sono in alcun modo un tecnico della materia, i miei ascolti sono puramente dettai dall’istinto e dalla mia sensibilità. Certamente il mio modo di scoprire la musica, rispetto a un tempo, è notevolmente cambiato, appartengo a quella generazione cresciuta con i vinili, che scopriva nuove cose musicali tramite radio, riviste e acquisti casuali. Sto parlando degli anni settanta-ottanta soprattutto e parte dei novanta. Non essendosi sopita la mia voglia di ascoltare sempre nuove cose, […]

Vacuity of the “artist”

Andy Warhol, Brillo Box (Soap Pads). 1964, MoMA   It has happened to me several times, and it will certainly have happened to you too, to run into someone to whom, asking him what work he does, with discouraging naivety, you heard “the artist” answer. Whenever this happens, as far as I am concerned, I feel deep embarrassment and pain for them and an overwhelming desire to run away from them. A self-declaration is therefore sufficient to give role and […]

Vacuità de l’”artista”

Andy Warhol, Brillo Box (Soap Pads). 1964, MoMA   Mi è più volte capitato, e sarà di certo accaduto anche a voi, d’imbattervi in qualcuno al quale, chiedendogli che lavoro svolge, con sconfortante ingenuità, vi siete sentiti rispondere “l’artista”. Ogni qualvolta ciò accade, per quanto mi concerne, provo per costoro profondo imbarazzo e pena e un irrefrenabile desiderio di scapparmene a gambe levate. È dunque sufficiente un’autodichiarazione a dare ruolo e significato alla propria esistenza, a porsi un poco più […]

The alphabetical roots of the illustration

Giovan Battista Zelotti, Allegory of Libra (particolre), Villa Emo in Fanzolo, dressing room of the grotesques, c. 1565.   When the dungeons (caves) of Nero’s Domus Aurea were found in Rome around 1480, the effect on the painters of the time, and Raphael in particular, was a harbinger of unstoppable changes for the future visual alphabet. Those caves had, in fact, wall decorations which combined arboreal and floral elements with animal or human presences, often giving rise to beings of […]